Søg
Close this search box.

Spørgsmål & Svar

Find svar på ofte stillede spørgsmål

Fremstilling, model og produkter

Vi har model til rigtig mange både. Under “find min båd” kan du finde din båd, hvis vi har lagt den online. Vi har mange flere end hvad der er lagt ind, så kan du ikke finde den, kan du sende os en forespørgsel. Viser det sig, at vi ikke har model til netop din båd, kan vi måske skaffe en vare hjem fra en af vores samarbejdspartnere, eller også laver vi model til din båd. Den gemmer vi, så når du skal have fornyet produktet, kan vi nemt fremstille det igen.

Find din båd

Ja vi selv alle vores kalecher til både. Vi har sejlmagere og syersker, som sidder ude i vores produktion, og syr produkterne til kunderne.
Har du en kaleche fra en anden producent, samarbejder vi med flere forskellige producenter, og kan skaffe en ny hjem til dig. På den måde undgår vi at der skal laves model til din båd og starte helt forfra, hvilket hurtigt bliver en dyr omgang. Der er det en fordel for dig, at vi skaffer en kaleche hjem, fra producenten der har lavet din nuværende.

Vi syr ikke nye produkter ud fra gamle. Din gamle kaleche eller sprayhood er krympet og blevet strukket i stoffet. Stoffet bliver også trukket skævt med tiden. Derfor laver vi nye produkter ud fra modeller. Enten har vi allerede model på det, eller også laver vi det. Skal der laves model, er det selvfølgelig dyrere.

Vi har ikke produkter på lager, men fremstiller dem efter bestilling. Vi har dog nogle produkter på tilbud eller fra 2. sortering, som ligger på lager.

Aktuelle tilbud og 2. sortering

Bestilling af produkter og reparationer

Du kan enten finde dit produkt online og lave en forespørgsel på en ordre af produktet, eller du kan sende en forespørgsel direkte ved at sende kontaktformularen.
Du er også velkommen til at sende en email på info@schultz-sejl.dk eller ringe på 7632 1200.

Husk at inkludere alle relevante detaljer om din båd, dit nuværende produkt og dine ønsker.

Vi sender dig et tilbud med en pris. Hvis du vil acceptere tilbuddet, opretter vi en ordre og sender dig en proforma faktura, som skal betales senest 4 uger før levering.

Kontakt os

Du kan sagtens bare komme forbi med et produkt til reparation i åbningstiden. Vi ser på det sammen, og vurdere nogenlunde hvor meget tid der skal bruges. Som regel er dit produkt klar til afhentning 1-2 uger efter indlevering.

Reparation og eftersyn

Levering

Vores leveringstid kan svinge meget alt efter tiden på året. Vi har forlænget leveringstid forår og sommer – bestil altid i rigtig god tid. Gerne senest i januar, hvis du vil være sikker på at være klar med nye lækre produkter til båden, når sæsonen starter i marts – april.

Ja vi sender gerne produkter med posten. Vi afsender hver torsdag, og du vil allerede modtage din pakke om fredagen dagen efter.

Priser

Kontakt os for at få en pris på et produkt til din båd. Priserne er meget forskellige fra produkt til produkt, og det kommer selvfølgelig også an på om du ønsker ekstra udstyr. Kontakt os for at høre om mulighederne for ekstraudstyr til kalecher og sprayhoods til netop din båd.

Priser og betaling

Vedligehold

En bådkaleche fra Schultz holder ca. 10-12 år. Nogle holder længere, og nogle få holder kortere. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan de er blevet brugt, vedligeholdt og hvor man har sejlet. Det er klart at sejler man i syden, med ekstrem meget sol, vil materialerne nedbrydes hurtigere.

Vi anbefaler at man efter 5 år, får lavet eftersyn af sin kaleche og sprayhood. På den måde holdes syningerne skarpe, og dit produkt holder længere.

Læs mere om vedligehold af kalecher

Det er vigtigt at vedligeholde din kaleche, sprayhood og andet til båden. Det gør du bl.a. ved at vaske korrekt, rengøre ved behov, periodevist imprægnere og holde vinduerne rene. Derudover er det vigtigt at få skader og slid repareret, når det opdages og tages i opløbet.

Læs mere om vedligehold af kalecher og sprayhoods

Du kan sagtens selv imprægnere din bådkaleche og sprayhood. Du kan ikke imprægnere for meget. Sørg for at imprægneringsmidlet ikke kommer på vinduerne. Når du køber et nyt produkt fra Schultz, behøver du ikke at imprægnere det før brug. Materialet er behandlet fra leverandøren. Efter noget tid eller efter vask, skal din kaleche til båden eller sprayhood imprægneres.
Begynder stoffet at se vådt ud, i stedet for at vandet preller af som perler, skal den have en tur.

Nej vi vasker ikke kalecher eller sprayhoods. Se evt. www.teltrens.dk – de har stor erfaring i at vaske kalecher og sprayhoods. Du kan også kontakte et lokalt renseri, om det er noget de har erfaring i.

Se vores vaskeguide for mere info om vask af kalecher og sprayhoods.